سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرایش صورت | با کاملترین آرایش صورت به شکل حرفهای آشنا شوید

آموزش آرایش صورت

آرایش صورت؛ چالشی که می‌توان آن را ساده کرد

یکی از مراحل اصلی آمادگی قبل از مهمانی و دورهمی‌ها برای خانم‌ها آرایش صورت است. بسیاری از خانم‌ها برای داشتن یک آرایش حرفه‌ای از مدت‌ها قبل از مراسم برنامه‌ریزی می‌کنند و بیشتر آن‌ها یک آرایشگاه خوب را برای این‌کار انتخاب می‌کنند اما در شرایطی که فرصت برای رفتن به آرایشگاه وجود نداشته باشد، آرایش صورت به یک چالش جدی تبدیل می‌شود. البته اگر با بعضی نکات اصولی در آرایش کردن آشنایی داشته باشید این کار بسیار ساده می‌شود و بعد از کمی تکرار و تمرین می‌توانید به صورت حرفه‌ای خودآرایی کنید.

اصول مهم برای آرایش حرفه‌ای صورت

کمتر خانمی را می‌توان پیدا کرد که با بعضی از نکات اولیه آرایش کردن آشنایی نداشته باشد. بسیاری از خانم‌های آرایش روزانه را شخصا انجام می‌دهند و صرفا برای مراسم‌های مهم به آرایشگاه می‌روند اما با رعایت چند نکته اصولی ساده می‌توانید آرایش صورت را به‌طور حرفه‌ای انجام داده و تنها در موارد خاص به آرایشگاه مراجعه کنید. بعضی از این اصول کمک می‌کنند که شناخت بهتری از پوست و فرم صورت خود داشته باشید تا در نهایت بتوانید یک آرایش صورت کاملا حرفه‌ای و جذاب انجام دهید.

کیفیت محصولات آرایشی؛ اولین اصل در آرایش صورت حرفه‌ای

آرایش صورت به شکل حرفه‌ای تا حد زیادی به لوازمی که به آرایش انتخاب می‌کنید بستگی دارد. هرچقدر کیفیت لوازم ارایشی بهتر باشد، آرایش صورت نیز بهتر و جذاب‌تر خواهد بود. البته کیفیت بالای لوازم آرایش به معنی گران‌قیمت بودن آن‌ها نیست، بلکه باید با نوع پوست تناسب داشته باشند و از مواد خوبی در تهیه آن‌ها استفاده شده باشد. البته خرید از فروشگاه‌هایی مانند میثم عطر، روژا، ایریکت، سفیر، هایلند و ... که محصول اصل به فروش می‌رسانند هم راهی برای تهیه لوازم آرایشی باکیفیت است.

آشنایی با فرم صورت و نوع پوست

اصل بعدی برای انجام آرایشی حرفه‌ای و قابل قبول آشنایی با فرم صورت و نوع پوست است. این دو مورد تاثیر زیادی در انتخاب نوع آرایش و لوازم آرایش دارند. به عنوان مثال لوازم آرایشی مناسب برای پوست‌های چرب، بیشتر از انواع پودری و مات است در حالیکه افراد دارای پوست‌های خشک باید از لوازم آرایشی روغنی و حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنند.

پاکسازی کامل پوست و آماده کردن آن

اصل دیگری که برای آرایش صورت باید آن را رعایت کرد پاکسازی کامل پوست هربار قبل از آرایش است. حتی کوچک‌ترین اثری از آرایش قبلی صورت، در آرایش بعدی تاثیر گذاشته و آن را خراب می‌کند. علاوه بر این آرایش پشت سرهم و بدون آماده‌سازی پوست آسیب جدی به پوست وارد می‌کند و موجب افزایش لک، چین و چروک و تیرگی پوست می‌شود.

صبر و حوصله در آرایش

دیگر اصلی که برای آرایش حرفه‌ای باید به آن توجه کرد صبر و حوصله به خصوص در ابتدای کار آرایشگری است. چه قصد آرایش شخصی داشته باشید و چه برای کار در آرایشگاه به دنبال یادگیری اصول آرایش حرفه‌ای باشید یکی از مهم‌ترین موضوعات صبر و حوصله در آرایش کردن است.

آرایش براساس موقعیت

اصل بعدی که آرایش ساده شما را به یک آرایش حرفه‌ای تبدیل می‌کند، آرایش کردن براساس موقعیت است. به عنوان مثال اگر قصد آرایش برای رفتن به محل کار را دارید باید از رنگ‌های طبیعی و ترجیحا مات برای آرایش استفاده کنید یا برای آرایش در فصل زمستان که به دلیل سرمای هوا پوست خشک‌تر است آرایش باید همراه با لوازم آرایشی حاوی مرطوب‌کننده انجام شود.

مراحل انجام حرفه‌ای آرایش صورت

بعد از آشنایی با اصول آرایش صورت باید با مراحل آن آشنا شد. تکرار و تمرین هر مرحله و تسلط به آن برای یک آرایش حرفه‌ای مهم‌ترین نکته است. البته بعضی از مراحلی که در ادامه توضیح داده می‌شوند براساس نوع آرایش، موقعیتی که آرایش برای آن انجام می‌شود و سلیقه شخصی قابل حذف هستند. مراحل یک آرایش تکنیکی و حرفه‌ای صورت عبارتند از:

آماده کردن لوازم آرایش

اولین مرحله برای شروع آرایش، آماده کردن لوازم آرایشی است. بهتر است هرچیزی که برای آرایش به آن نیاز دارید را آماده کنید تا حین آرایش کردن ناچار نباشید به دنبال لوازم مختلف باشید. این کار به خصوص در ابتدای یادگیری آرایش حرفه‌ای که انجام هر مرحله زمان‌بر است به آرایش سریع‌تر کمک می‌کند. اگر قصد آرایش برای یک مهمانی را دارید، حتی رنگ و مدل لباس و زیورآلاتی که استفاده می‌کنید را هم در انتخاب لوازم آرایشی در نظر داشته باشید.

آماده‌سازی پوست

همان‌طور که گفته شد اولین و مهم‌ترین کار قبل از هربار آرایش کردن پاکسازی صورت است. حتی اگر اطمینان دارید در چند روز گذشته از هیچ ماده آرایشی روی پوست خود استفاده نکرده‌اید، باز هم بهتر است قبل از آرایش صورت، پوست را آماده کنید. آماده کردن صورت برای آرایش با شستن آن آغاز می‌شود، سپس باید از مقداری پرایمر یا مرطوبکننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده باید به مقدار کافی، به صورت دورانی و با ضربه‌های آرام در اطراف چشم استفاده شود.

استفاده از کرم‌پودر و کاور اولیه صورت

بعد از آماده‌سازی پوست نوبت به کاور کردن پوست صورت است. باتوجه به اینکه بیشترین بخش‌های صورت با کرمپودر پوشانده می‌شوند، این وسیله آرایشی بیشترین تاثیر را در یک آرایش حرفه‌ای دارد. کرمپودر انتخابی از نظر رنگ و بافت باید متناسب با پوست صورت باشد. یک نکته مهم در انتخاب کرمپودر در زمان خرید امتحان کردن آن روی بخشی از گردن است. پوست گردن حساسیت صورت را ندارد و رنگ آن هم نسبت به دست نزدیک‌تر به پوست صورت است. چند نکته برای انتخاب رنگ کرمپودر را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • اگر پوست روشنی دارید کرمپودر عاجی و رنگ روشن انتخاب مناسبی برای شماست

  • برای افرادی که پوست گندمی یا سبزه روشن دارند، بهترین رنگ کرمپودر رنگ بژ است

  • رنگ کرمپودر مناسب برای پوست تیره، رنگ‌های بژ گرم یا بژ طبیعی است

برای استفاده از کرمپودر ابتدا باید بخش‌هایی مانند گونه، بینی، چانه و پیشانی را با پد کرمپودر کاور کنید، سپس باید با کانسیلر اطراف چشم را پوشش دهید. در نهایت بخش‌های باقیمانده که کرمپودر به خوبی آن‌ها را کاور نکرده را با مقداری پنکک پوشش دهید.

 

رژگونه

بعد از زدن کرمپودر نوبت به رژگونه می‌رسد. رژگونه به گونه‌ها رنگ می‌دهد و در زیبایی آرایش تاثیر می‌گذارد. در مورد استفاده از رژگونه هم اصول و قواعد خاصی وجود دارد، مثلا رنگ رژگونه باید مناسب رنگ پوست و نوع آرایش باشد یا روش استفاده از رژگونه در هر فرم صورت متفاوت است.

انتخاب رنگ رژگونه براساس رنگ پوست

  • رژگونه مناسب پوست روشن، صورتی کمرنگ و سایه روشن است

  • رژگونه مناسب پوست سبزه و گندمی، هلویی و صورتی روشن است

  • افراد دارای پوست تیره بهتر است از رنگ‌های قهوه‌ای یا هلویی کمرنگ برای رژگونه استفاده کنند

استفاده از رژگونه براساس فرم صورت

  • افرادی که فرم صورت آن‌ها گرد است باید با رژگونه آن را کشیده‌تر نشان دهند، این افراد باید رژگونه را از زیر استخوان گونه تا شقیقه بکشند تا صورت باریک‌تر دیده شود

  • افرادی که فرم صورت آن‌ها به صورت لوزی است بهتر است رژگونه مثلثی زده شود. به این منظور باید بخش‌های بیرونی استخوان گونه تیره‌تر و بخش‌های داخلی روشن‌تر باشد

  • در صورت‌های مربعی زدن رژگونه را باید تا خط فک امتداد داد. قسمت‌های داخلی تیره‌تر و بخش‌های بیرونی محو و روشن باشند

  • در صورت‌های کشیده بهترین حالت استفاده از رژگونه، افقی کشیدن آن از لاله گوش به سمت استخوان گونه است تا صورت کوتاه‌تر دیده شود

 

آرایش چشم

مهم‌ترین مرحله آرایش بعد از زدن کرمپودر و مرحله‌ای که بیشتر افراد در انجام آن مشکل دارند کشیدن خط چشم و آرایش چشم‌هاست. آرایش چشم خود چند مرحله مختلف دارد، انتخاب سایه مناسب، کشیدن خط چشم، ریمل و آرایش مژه‌ها.

  • سایه زدن: برخلاف دیگر قسمت‌های آرایش که انتخاب رنگ براساس نوع پوست انجام می‌شود، در انتخاب رنگ سایه بهتر است به فرم چشم و رنگ لباس توجه کرد. به عنوان مثال برای چشم‌های ریز باید قسمت بالایی پلک رنگ روشن و قسمت‌های داخلی آن تیره باشند تا چشم درشت‌تر نشان داده شود و برای چشم‌های پف‌دار باید برعکس عمل کرد

  • کشیدن خط چشم: قسمت اصلی آرایش چشم، کشیدن خط چشم است. خط چشم را هم باید با توجه به فرم چشم کشید. مثلا در چشم‌های ریز باید خط بالای پلک را پهن و امتداد آن را نازک کشید یا در چشم‌های نزدیک به هم نباید خط چشم را از ابتدای چشم آغاز کرد. برای چشم‌های گرد بهتر است که خط چشم ادامه‌دار و نوک‌تیز باشد و برای چشم‌های فاصله‌دار بهتر است گوشه‌های چشم را هم خط چشم کشید

  • استفاده از ریمل: استفاده از ریمل در انتهای آرایش چشم اختیاری است. بسیاری از افراد به جای ریمل از مژه مصنوعی استفاده می‌کنند اما در هرحال کمی ریمل حالت مژه‌ها را زیباتر می‌کند

آرایش و فرم دادن ابرو

مرحله بعدی آرایش حرفه‌ای صورت، فرم دادن به ابروهاست. برای فرم دادن به ابرو لوازم آرایشی مختلفی وجود دارد، مثلا مداد ابرو، ریمل ابرو، سایه ابرو و... که باید براساس سلیقه و توانایی استفاده بهترین نوع آن را انتخاب کرد. برای آرایش حرفه‌ای ابرو چند نکته مهم وجود دارد که عبارتند از:

  • رنگ لوازمی که برای فرم دادن ابرو استفاده می‌کنید بهتر است یک درجه روشن‌تر از ابروها باشند

  • برای تمیز کردن ابرو از کرم‌های سفیدکننده مصنوعی استفاده نکنید

  • قبل از آرایش زیر ابرو را تمیز کنید

  • قبل از استفاده از لوازم آرایشی، فرم ابرو را مشخص کنید تا نیازی به پاک کردن آرایش نباشد

استفاده از رژ و خط لب

برای انتخاب رژ لب و خط لب هم باید براساس رنگ پوست اقدام کرد. برای پوست‌های روشن انواع رنگ‌های روشن و تیره برای رژ لب مناسب است یا برای پوست‌های گندمی باید از رنگ‌هایی مانند کالباسی، بنفش، ارغوانی و بژ استفاده کرد. خط لب نیز باید یک درجه تیره‌تر از رژ لب انتخاب شود و با رژ لب ترکیب و محو شود تا آرایش لب‌ها زیباتر انجام شود.

 

استفاده از هایلایتر

آخرین مرحله آرایش حرفه‌ای صورت، استفاده از هایلایتر برای درخشان کردن بعضی بخش‌های صورت است. البته استفاده از هایلایتر سلیقه‌ای است و می‌توان آن را با پودر فیکس جایگزین کرد.

آرایش صورت حرفه‌ای؛ وابسته به وسایل خوب

 

آرایش صورت برای بسیاری از افراد یک چالش و مشکل بزرگ است و ساعت‌ها برای انجام آن زمان می‌گذارند، در حالیکه اگر با مراحل انجام این کار و اصول آن آشنایی داشته باشید دیگر سخت نخواهد بود. اصول مهم برای آرایش حرفه‌ای و مراحل انجام آن به طور کلی در این مطلب توضیح داده شد اما باید به این موضوع دقت کرد که حتی حرفه‌ای‌ترین آرایشگران هم بدون لوازم آرایشی خوب امکان انجام یک آرایش اصولی را ندارند. تهیه لوازم آرایش خوب و باکیفیت کار سختی نیست، تنها کافی است که خرید را از فروشگاهی معتبر و مطمئن مانند میثم عطر، روژا، ایریکت، سفیر، هایلند و ... انجام دهید. در این فروشگاههای آنلاین، انواع محصولات آرایشی بهداشتی با بهترین قیمت و کیفیت محصول و البته به صورت اصل و اورجینال قابل خرید هستند.

منبع: زیبامون